Visuell kommunikatör

Sara kulturhus är en unik mötesplats i ständig förändring som får oss att tänka, känna och växa. Det ger oss möjligheter att skapa nya möten och berika både invånare, besökare och näringsliv.

Tillsammans med husets fyra verksamheter; Västerbottensteatern, Skellefteå konsthall, Stadsbiblioteket och Museum Anna Nordlander fyller vi huset med ett rikt utbud av föreställningar, konserter, utställningar och evenemang. Här finns också plats för olika typer av gästspel, uppvisningar och möten med alltifrån ideella föreningar och amatörer till professionella aktörer. I byggnaden finns även Wood hotel by Elite, ett hotell med spa, konferens och tre restauranger.

Sara kulturhus har fått sitt namn efter Sara Lidman, en av Skellefteåbygdens många kända författare. Hon har inspirerat oss till att skapa ett kulturhus som andas mod och viljan att tänka nytt. Huset har väckt ett enormt intresse både i Sverige och utomlands och har en central roll i utvecklingen av Skellefteå som den hållbara staden.

_

Nu söker vi dig som vill ansvara för det visuella arbetet för Sara kulturhus! Är du en person som gillar att jobba med grafisk formgivning och villig att ge vår visuella identitet den uppmärksamhet den förtjänar? Vi ser gärna att du har kunskap kring det grafiska uttryckets betydelse för varumärket, och har erfarenhet att arbeta utifrån befintlig grafisk profil. Du är en produktiv ”do-er” som gillar att ha många uppdrag på gång samtidigt och har erfarenhet av att jobba mot tighta deadlines.

I rollen som visuell kommunikatör är du en nyckelperson i marknadsavdelningen med fokus på att upprätthålla den grafiska profilen i all kommunikation, digitalt och ibland tryckt. Du är trygg i din arbetsroll och kan hantera förutsättningar som snabbt kan ändras. Du växlar hemtamt mellan webb, sociala medier, print och rörliga media. Nyfikenhet, samarbete och god formgivning är drivkrafter för dig.

 

Vi ser att du är en person som:

  • Är en god kommunikatör med passion för grafisk formgivning och förmågan att arbeta utifrån befintlig grafisk profil.
  • Trivs med tighta deadlines och föränderliga förutsättningar.
  • Är en lagspelare som trivs i ett aktivt arbetsklimat med många pågående processer med varierande arbetsuppgifter.
  • Då hela huset är fyllt med kulturell verksamhet är det extra kul om du själv har ett kulturellt intresse.

För anställningen krävs:

  • Eftergymnasial examen inom marknadsföring, digital kommunikation och/eller grafisk design, eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant.
  • Flerårig arbetslivserfarenhet som kommunikatör från kommunikationsavdelning, byrå eller annan arbetsplats som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
  • Goda kunskaper i Adobe Creative Suite och Office 365
  • God kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska.
  • Visuellt formstark med ett öga för färg, form och typografi.
  • Förmåga att skapa och optimera innehåll i sociala och digitala plattformar.
  • Flexibilitet och förmåga att med kort varsel kunna växla mellan olika typer av arbetsuppgifter.


Meriterande för anställningen:

  • Kunskap inom fotografering
  • Erfarenhet inom produktion av film samt redigering
  • Erfarenhet av arbete med sociala medier

I urvalsprocessen kan det bli aktuellt med arbetsprov.

...

Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-stöd Elizabeth Neu Morén, elizabeth.neu.moren@skelleftea.se

Vid frågor om arbetets innehåll kontakta rekryterande chef Evelina Nilsson: evelina.nilsson@sarakulturhus.se

Vid fackliga frågor kontakta Visions fackliga ombud, Emma Bystedt:
emma.bystedt@sarakulturhus.se

...

Tid: Start omgående eller efter överenskommelse.

Varaktighet: Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag: 17 april

Ansökan ska innehålla CV och ett personligt brev.

...

Ansök här